Sunday 14 August 2011

Rezeki yang perlu dikongsi ...

Allah bagi kita rezeki untuk dikongsi, dengan perkongsian akan datang keberkatan dan akan makin mencurah-curah rezeki yang Allah beri... Alhamdulillah, aku bersyukur kerana masih mamapu bernafas dan berzikir mengingati Allah yang Maha Esa dan Pemurah  dalam kehidupan, aku bersyukur kerana masih dikurniakan iman dan dinding ketenangan dalam diri...
Ingat, jangan selalu takabbur dan leka, bila Allah beri kita rezeki lagi kita tak boleh lalai kepadanya... semoga aku pun tidak menjadi seorang yang lalai tanpa mampu menyeimbangkan jasmani dan rohani ku...
Aku akan ingat segala pesanan orang tua dan berbakti dari segi dalaman dan luaran semampu yang mungkin..
Langkah pertama adalah melakukan pelaburan di atas rezeki yang diberi.. pelaburan yang akan membantu ku untuk bersedia menghadapi sakaratulmaut pada bila-bila masa jika Allah mahukan... semoga dengan pelaburan ini, hidup kami (aku dan keluargaku) mati kami, kesenangan kami, jihad kami tetap di jalan Allah ...
Marilah kawan-kawan kita sama-sama  mengejar kejayaan dan ketenangan hati serta hidup kita sehari-hari dengan berlumba-lumba menggapai redha Ilahi...

Jom klik link ini, untuk sama-sama menjadikan hidup kita antara yang terbaik dan membangunkan ummah yang gemilang dalam diri kita. Siapa lagi yang akan bermula jika kita tidak ambil langkah pertama? Marilah membimbing dan memimpin tangan saudara seagama menuju kejayaan!  http://www.kelabjutawan.org/index.php?ref=SuaiMniss

No comments:

Post a Comment